[i5i2]                                                DE LA VILLE
de Chenac ct autres estans près d'iceluy conduit f1', auroit ordonné et mandé à iceulx supplians dé y Vacquer et pourveoir en maniere que lesd, infections soient ostées et led. conduit tenu nect et sans ordure.
"Et pour congnoistre par iceulx supplians si les ouvriers qu'ilz ont commis ad cc faire y procede-roient deuement et selon le bon plaisir et ordonnance d'iceluy Sr et que la matiere le requiert, ilz se sont transportez sur les lieux, et ont visité et fait visiter led. conduit et lieux prochains d'iceluy, et trouvé que autant que leursd, ouvriers ostoientd'ordures et immondices, que les ayans heritaiges au long dud. conduit y en geltent et remettent, et le rendent tousjours infect au moyen des entreprinses faictes par lesd, circonvoisins, mesmes par ceulx denommez au raport et visitation cy athaché; car ilz ont fait faire galleries, rclrailz, esviers et autres ouvertures ct edifficc$ sur et dedans led. conduit, au moyen dc quoy ilz le remplissent et rendent infect de jour en jour; ct les immondices et infections qu'ilz y ont mises ont cousté et cousteront grans deniers à vuy­der, et nettoyer, et les infections et dangers ne se pourroient oster, mais seroit tousjours à refaire, si les relraictz, esviers et autres édiffices que lesd, cir­convoisins ont faiz et entreprins sur et dedans led. ru et conduit n'estoient desmoliz et abatuz et led. ru tenu ouvert et nect, ainsi qu'il estoit et doit estre;
«Ce consideré, et qu'il est question de faict de police el de chose qui requiert prompte provision et
169
d'accomplir l'ordonnance et bon vouloir d'iceluy Sr, et que lesd, supplians ont commktimus, et sont leurs causes commises en icelle Court :
"Vous plaise ordonner commandement estre fait, aux denommez en lad. visitacion et autres qu'il ap­partiendra, d'abatre, oster et desmolir tous les re-Iraiz, esviers et autres ouvraiges et édiffices qu'ilz ont en et sur led. conduit; et deffence leur estre faictes de ne vuyder aud.- ru ou conduit leurs or­dures ou immondices, et de ne gelter en iceluy aucune chose; et commandement de laysser iceluy ru ou conduit nect et non empesché de leur part, mais ouvert et en la forme cn laquelle il sera mys par lesd, supplians pour l'utilité et bien publique ou autrement, ainsi qu'il sera ordonné et advisé par icelle Court; et de rembourser lad. Ville des fraiz qu'elle a faiz et fera pour nettoyer et oster lesd, immondices, à tout le moins pro raid ct con­tingente porcion de chascun d'eulx ; et en cas d'op-posicion, adjourner les opposans en lad. Court, pour, sur ce parties oyes, y proceder sommiercmen t, et ainsi qu'elle verra estre à faire par raison;
«Et vous ferez bien,"
Et la responce de la Court :
Fiat preceptum, et in casu opposicionis adjoimienlur opponentes in Curia.
Actum in Parlamenti xxrni* Aprilis n° vm° XIl° '2K
CCLXV. — Lettres missives du Roy touchant la fortiffication de la Ville.
ai avril i5i2. (Fol. 221 r°.)
L'an mil cinq cens douze, le mercredi xxi" jour d'Avril après Pasques, en assemblée ce jour faicle en l'Ostèl de la Ville, où estoient convoquez et ap­pellez les Conseillers et Quarteniers d'icelle, et pa­reillement les maistres, procureurs et gouverneurs des Confrairies et communaultez des marchans, gens de mestier et autres en grant nombre, a esté faicte lecture de certaines lettres missives du Roy adressans à la Ville, desquelles la teneur s'ensuyt :
vous dire touchant l'artillerie que entendons qui soit faicte en nostre ville de Paris, ét la recharche des hommes et harnois qui sont en icelle pour la def­fendre, si besoing estoit, et aussi pour les répara­cions des cays, murailles et boullevars, ct des ser­vices que nous doivent ceulx qui tiennent aucun fief demourant en nostred, ville de Paris, lesquelz entendons employer pour la deffence d'icelle, ainsi que plus amplement il vous dira; lequel sur ce vueil-lez croire, et nous rendre response le plus tost quc faire ce pourra.
«Donné à Blois le xiii' jour d'Avril. "
LOYS.
Signé : Cotereau.
i3 avril.
«De par le Roy.
«Trés chers et bien amez, nous avons dit au pre­mier president de nostre Court aucunes choses pour
C Voy. la note 1 de la page 164.
(2' Le reste de la page en blanc au Registre.